Girişim Pazarlama A.Ş.

Girişim Pazarlama A.Ş. Eczacıbaşı Topluluğunun, Tüketim Ürünleri Grubu'na bağlı bir kuruluşudur.

1978 yılında kurulmuştur. Kuruluşun kadrosu yaklaşık 150 kişidir. Yedi coğrafi bölgede faaliyet gösteren Girişim Pazarlama, ürün ve markaları, büyüklüğü ve faaliyet kanalları açısından hızlı tüketim ürünlerinde ülkenin en güçlü satış örgütlerinden biridir.

Hipermarketlerin, ulusal ve uluslararası market zincirlerinin hızlı gelişmesi sonucunda iş hacminin daha az sayıda ve daha büyük kuruluşlarda yoğunlaşması, Türkiye’de perakendeciliğin çok hızlı bir değişim yaşamasına neden olmaktadır. Buna karşın, bakkal, küçük market, eczane, itriyatçı gibi 200.000 perakende noktası ile Türkiye dağınık bir ticari yapıya sahiptir.Girişim Pazarlama, bu kadar geniş bir kitleye etkinlikle ulaşılabilen seçkin satış ve dağıtım kuruluşlarının başında gelmektedir.
Girişim satış örgütü, 7 bölgede faaliyet göstermektedir. Bölge satış örgütleri; bayi ve toptancılar ile geleneksel gıda kanalı ve parfümerileri kapsamanın yanısıra, zincir mağazalara hizmet vermekte ve ev dışı kullanım (otel, lokanta ve işletmeler) alanında faaliyet göstermektedir. Diğer bir satış ekibi sadece kuaförleri kapsamakta, ayrı bir tanıtım ekibi ise çocuk doktorları ve eczanelere tanıtım yapmaktadır. Girişim hizmetleri: Dağıtım, faturalama, tahsilat depolama, sevkiyat tanzim-teşhir pazarlama destek hizmetlerini içermektedir.
Saha satış ekiplerine destek amacı ile, Satış Müdürlüğü bünyesindeki Kategori Sorumluları, üretici kuruluşlarla ilişkilerin koordinasyonunu sağlamakta ve müşteri gereksinimlerine cevap vermektedir. Lojistik Müdürlüğü, otomasyon sistemleri aracılığı ile tüm sipariş sürecini en etkin biçimde yürütmekte ve müşteri kredi kontrolü, ürün bulunabilirliği ve alacaklar düzenli olarak izlenmektedir. Bölüm, ayrıca İstanbul’da bulunan merkez depoyu ve sevkiyatları yönetmektedir. . 

Bu etkin satış ve dağıtım organizasyonu, entegre iletişim teknolojisi, SAP/R3 ile yönetilmektedir. Tüm siparişler 24 saat içinde işleme alınarak üç gün içinde Türkiye’nin herhangi bir noktasındaki müşteriye ulaşılabilmektedir. Girişim, “on-line” sipariş sistemine geçebilmek için tüm müşterilerinin bilgisayar yatırımlarını sağlayacak maddi desteği vermektedir.

Kuruluşun portföyü, doğrudan hizmet verilen 78 özel bayi, 367 ana toptancı, Migros, Metro, Carrefour, Beğendik, Gima, Tansaş gibi tüm yerel ve uluslararası zincir mağazalar ve binden fazla ev dışı kullanım müşterisinden oluşmaktadır. Girişim, Türkiye bazında 3.700’i doğrudan, geri kalanı bayi ve toptancılar üzerinden olmak üzere 150,000 satış noktasına ulaşmaktadır..

Girişim, 32 ana markası ve 1000 ürün çeşidi ile Türkiye’de en fazla perakende kapsamayı gerçekleştiren tüketim ürünleri kuruluşudur. Dağıtımını yaptığı 17 ürün kategorisinin 8’inde lider konuma sahiptir..


Girişim Pazarlama distribütörlük anlaşmaları çerçevesinde çalıştığı kuruluşlara dağıtım, faturalama,depolama,sevkiyat, tanzim, teşhir ve pazarlama destek hizmetleri verir. Aşağıda, satış ve pazarlaması yapılan bazı ürün gruplarının pazar sıralamaları verilmiştir.

Kategori Pazar Payı (%) Pazar Payı Sıralaması Ağırlıklı Dağılım (%) Rakip Sıralaması
Direkt Tüketim Temizlik Kağıtları 50 1 88 Toprak (2)
Ev Dışı Kullanım Temizlik Kağıtları 55 1 - Toprak (2)
Islak Mendil 26 1 61 Ataman(2)
Deodorantlar 22 1 95 Lever(2)
Profesyonel Saç Boyaları 37 1 - L'Oreal(2)
El ve Vücut Kremleri 35 2 83 Evyap(1)
El ve Vücut Losyonları 40 1 50 Hobby(2)
Yüz Temizleme Ürünleri 36 1 92 J&J(2)
Yüz Bakım Ürünleri 36 1 85 L'Oreal(2)
Ev Bakım Ürünleri 36 1 80 Vileda(2)
İnsektisit 20 2 40 S.C.Johnson

Girişim Pazarlama gerek Eczacıbaşı Topluluğu'na, gerekse Topluluk dışı aşağıdaki Kuruluşlara hizmet vermektedir.

 


© 2000, Girişim Pazarlama A.Ş.
Her türlü sorunuz için bizi 08002113198 nolu telefondan arayabilir,
veya girisimpazarlama@eczacibasi.com.tr adresine e-posta atabilirsiniz.